Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | Reducerade System & Statistik
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - 9 raders nyckeln funkar på travet med
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

9 raders nyckeln funkar på travet med

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
gambler145x Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: Romme
Status: Frånkopplad
Poäng: 2
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera gambler145x Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: 9 raders nyckeln funkar på travet med
    Skickat: 26 Aug 2012 kl 11:44
Hej.
Jag gillar systemen här mycket men har fastnat i min gammla 9 raders nyckel och har svårt att gå ifrån den då man kan vara med i svåra omgångar för en struntsumma. Exempelvis kan man ha 9 hästar i 4 lopp på endast 513 rader. Man grupperar hästarna i 3 olika grupper så jämnt grupperat som möjligt. Den man tror mest på sätter man ensam i grupp ett sedan blir det 4 hästar vardera i grupperna 2 och 3. Garantin är som följer om 1 grupp 1 häst vinner har man alla rätt i 25% samt om alla 4 vinner men det är ju inte så spännande. Vid övriga utfall högst 1 fel. nyckeln ser ut som följer. Man kan köra jämna grupper om man vill men då blir radantalet 729 rader och garantin alla rätt i 1/9 i övrigt högst 1 fel.

111222333
123123123
123231312
123312231
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Status: Frånkopplad
Poäng: 85
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 26 Aug 2012 kl 13:51
Jag förstår att det kan vara svårt att tänka nytt, men jag ser flera problem med den här typen av system:

- Att ha förutsättningar av typen "om 1 grupp 1 häst vinner har man alla rätt i 25%" är värdelöst. Man överlämnar till slumpen istället för att sätta ner foten och bestämma dig för vilka hästar man tror på. 6 rätt på V75 ger normalt ca 1% av utdelningen på 7 rätt...

- Varför är raden med fyra favoriter med? Det är ju den typen av rader man INTE vill ha med på sitt reducerad system.

- Hästarna i Grupp 3, som du tror minst på, är med på lika många rader som de i Grupp 2, och det är väl inte det man vill uppnå?

Att sedan vecka efter vecka fylla i dessa nio kuponger (med risk att göra fel), känns rätt drygt. Det finns bra reduceringsprogram nuförtiden, det är dags att komma in i 2000-talet... ;-)
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down