Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | Reducerade System & Statistik
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - Hpt problem
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hpt problem

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
micke501 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: gävle
Status: Frånkopplad
Poäng: 11
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera micke501 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Hpt problem
    Skickat: 13 Sep 2012 kl 15:15
Jag undrar om programmet uppdaterar startlistor automatiskt eller måste jag trycka någonstans.
Om jag börjar bygga ett v75 system på onsdag så har ju alla hästarna tex en streck%. om jag sen går in på fredag i samma system så har inte % ändrats fast på atg så har det hänt en del. Går det att uppdatera eller måste jag bygga ett nytt system?
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Sundbyholm
Poäng: 7090
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 13 Sep 2012 kl 16:49
Obs! Edit: Menar inte att du måste öppna upp ett nytt system och börja om från början. Nedan står hur man gör från "början" Om du redan har börjat knåpa så är det samma princip, bara öppna ditt sparade system och kör som nedan minus "öppna upp ett nytt system från kalendern"

Vet inte om det är svaret du söker, men om du öppnar upp ett nytt system (Som du gör när du börjar på Onsdag), och så har du tex AVD1 öppen framför dig. Där har du röda flikar med blå text (Orginal)från vänster till höger - Översikt, Inställningar, Mallar sedan längst ner till vänster hittar du Systeminfo.

I fliken inställningar (Menar nu inte uppe i menyn där du har "öppna" etc utan mitt under Avd1 om du har öppnat upp ett V75 system från kalendern) - Där står det tiden för senaste uppdateringen gjord, brevid har du en flik där du kan välja hur ofta HPT uppdateras, 3 min, 5 mins" Bara klicka på pilen neråt brevid "Uppdatera" (Till vänster om knappen "Uppdatera") och ställ in hur ofta du vill ha det uppdaterat. Du kan också uppdatera manuellt via just den knappen kallad "Uppdatera" - Funkar prima hos mig, Version 4."

Mvh, Finnen

Redigerad av Finn-jvl - 13 Sep 2012 kl 16:51
Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
micke501 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: gävle
Poäng: 11
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera micke501 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 13 Sep 2012 kl 18:28
ok det är så man gör. Misstänkte att det fanns i programmet någonstans.

En fråga till. 
Kan man backa kalendern? typ en månad eller så? vill gärna testa lite teorier och vill då ha gamla omgångar.

jag har kört Joker i några år nu men, nja jag tycker inte riktigt om de programmet. HPT är mycket "öppnare" om du förstår vad jag menar. jag gillar framför allt utgångs funktionen och överblicken man har på alla lopp när man plockar in utgångar.

Förövrigt så bygger jag mina system nästan uteslutande på utgångar. Fick träff på Skelefteå härom dagen bara på utgångs reducering.Tongue brukar börja på 10 000 rader och normalt tar jag ner det till 1000 rader. 80-90 %.

Jag har spelat på trav i många år men aldrig vågat ta tag i reducerade system. Men sen jag börjat med statistiken så är det ett måste med reducerat och jag börjar få kläm på det. 
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 13 Sep 2012 kl 18:46
Jag är inte involverad eller på något sätt expert på det här programmet, körde Jokern i många år när Johan ställde en fråga någonstans: Varför Joker? och Varför 500:-? Jag kunde bara svara "utav gammal vana" när jag försökte svara på det och eftersom jag bott här och han hängde här inne tänkte jag att vi provar. Efter att jag vant mig vid utseendet och kanske var lite löjligt kritisk i början tycker jag att han gjort ett kanonjobb med hela programmet.

Det finns två jättejobbiga saker när man börjar att reducera och det är den där idiot-känslan man får när man inser hur mycket jävla onödiga hästar man betalat för under alla år. Nästan varje person som satt sig ner och gjort en egen V75:a vill inte att sju favoriter ska vinna, eller 6 eller 5? eller 3? Hur var det nu? Det borde vara den första anledningen till att reducera: Jag vill en sak: Jag tror att 1 max 2 favoriter kan vinna, men någonstans måste det ju spricka och om det blir tre favoriter så vill jag ändå inte vara med?!

Den andra stora saken man inser när man börjat reducera är att man har precis pajat sitt live-trav - Nu är det helt plötsligt ett måste att ha dator med sig för annars får man bara 2-3-4-5-1-1 hästar och man måste ha två spikar?

Laptop med på travet fungerar inte för mig då jag står nere vid staketet och ofta med en plastmugg öl.

Den killen som drar igång en travapp utan lull-lull som klarar av att räkna ut ABCD och sätta utgångar och sedan koppla upp sig mot atg för filinlämning är miljonär :)

Jag behöver inte egentligen bara streck, välja ABCD och Utgångar och sedasn en filinlämning. Thats it.

På din fråga om man kan backa - Alla system som jag gjort sparas, tror inte man kan söka tillbaka till en speciell dag, men om du har gjort system då kan ju alltid öppna det gamla systemet och "prova" med dom hästarna från den omgången..

Men det kanske inte var så du menade - Johan kanske kan svara på det lite bättre.

Mvh
Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Poäng: 85
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 14 Sep 2012 kl 10:10
Just nu går det inte att hämta gamla startlistor från min server. Tjänsten från ATG som jag använder erbjuder startlistor en vecka bakåt i tiden, så det hoppas jag kunna ha i en kommande version.

Ett tips är att spara dina hpt4-filer efter att resultatet är klart och du fått systemet rättat. Resultatet kommer då ligga inbäddat i filen så du kan gå tillbaka och titta på det.
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 14 Sep 2012 kl 10:12
ATGs app klarar inte av att ta emot filer vad jag vet, och det lär knappast hända att man får koppla upp sig direkt mot deras inlämning från en annan app.

En app är i planeringsstadiet, men p g a ovanstående kan den aldrig bli så komplett som man skulle vilja...
Tillbaka till Toppen
Jonas Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Valla
Poäng: 3692
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Jonas Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Nov 2012 kl 00:58
Men en abc reducering och en med utgångar kan väl inte vara så klurigt? jag skule iaf pynta.

Var hittar man info om hur man programmerar mot ATG? Någon som vet?

Man måste ju hmta startlistor m.m. och jag tror jag har en kille som kan detta som skulle kunna tänka sig att göra det bara för att det är kul.... säkert spriten som talar, men jag ska fråga.

//Jonas
Du får 100:- GRATIS + chansen att vinna miljoner! KLICKA HÄR!
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 26 Nov 2012 kl 21:41
Citat: Jonas Jonas skrev:

Men en abc reducering och en med utgångar kan väl inte vara så klurigt? jag skule iaf pynta.

Var hittar man info om hur man programmerar mot ATG? Någon som vet?

Man måste ju hmta startlistor m.m. och jag tror jag har en kille som kan detta som skulle kunna tänka sig att göra det bara för att det är kul.... säkert spriten som talar, men jag ska fråga.

//Jonas
Jag tror varken jag eller någon annan förstår vilket inlägg du svarat på, men det är en annan sak... ;-)

Vill man bygga ett program på ATG-data är det hursomhelst följande steg som behövs:
1. Starta ett företag
2. Skriv ett avtal med ATG om att använda deras webbtjänst
3. Skaffa en server där du kan mellanlagra ATG-data och vidarebefordra till ditt program
4. Bygg programmet
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 26 Nov 2012 kl 21:55
Läste det som han menade en App. :)
Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 26 Nov 2012 kl 22:03
Citat: Finn-jvl Finn-jvl skrev:

Läste det som han menade en App. :)
Jo, jag antog att det var så, men de fyra stegen ovan gäller ändå... ;-)

Det stora problemet är att ATGs egen app inte stöder filinlämning, och att navigera ATGs site i en Android-telefon (iPhone stöder inte Flash) är minst sagt en utmaning...
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down