Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | Reducerade System & Statistik
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - Krav på favoriter (V75)
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Krav på favoriter (V75)

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
nilbus Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Status: Frånkopplad
Poäng: 12
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera nilbus Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Krav på favoriter (V75)
    Skickat: 03 Sep 2014 kl 21:46
Sitter och funderar på om man vill ställa krav på hur många favoriter som måste och får vinna, vad bör man ha som MIN och MAX. Minst en borde vinna varje V75 va?

Tacksam för svar.Confused
Tillbaka till Toppen
Katinka Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Solvalla
Poäng: 4735
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Katinka Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 03 Sep 2014 kl 22:45
Över ett år sett vinner minst 2-3 favoriter i varje omgång. Allt handlar om vad du önskar att få ut av ditt system och hur mycket du vågar..
Lek med tanken att du sätter ett krav på att 2 skall vinna väljer att spika ytterligare en favorit. Utdelningen blir inte den högsta men träffar du rätt sitter möjligt 75:an fler ggr per år men vinsten blir mindre. Blir det stor utdelning en sån omgång är det troligtvis även minst 2 stora knallar och risken stor att inte båda finns på systemet.

Lägg då istället kravet på att 1 eller 2 andra eller 3:e handlare skall vinna vilket sker nästan lika ofta och du har genast större slagkraft i systemet.

Själv skulle jag aldrig lägga en utgång på en favorit bara för att den är favorit. Ser jag att möjligheten finns eller rättare sagt tror jag vinstchansen är "säker" så skulle jag istället spika den och lägga kravet på en häst jag tror mycket på som är mindre streckad. Men jag försöker oftast plocka ner månen vilket ger en bra slant när de lyckas men mer sällan.

Hoppas det hjälper lite i ditt sökande och kanske nåt svar på din fråga.
Lycka till
Våra härliga djur:
"Pelle": https://www.youtube.com/channel/UCMH6lSZ05ulwk-UPP5BDSsA

Warrior: https://www.youtube.com/channel/UC_xxvoBVRnC4apvOYjYjcGg?app=desktop
Tillbaka till Toppen
nilbus Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera nilbus Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 04 Sep 2014 kl 08:48
Tack för informationen ! Tankvärt, jag ska försöka plocka ner månen jag också Smile
Tillbaka till Toppen
nilbus Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera nilbus Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 05 Sep 2014 kl 07:02
Citat: Katinka Katinka skrev:

Lägg då istället kravet på att 1 eller 2 andra eller 3:e handlare skall vinna vilket sker nästan lika ofta och du har genast större slagkraft i systemet.

Funderat vidare på detta, om vi utgår ifrån att jag har en spik som är favorit och att jag fokuserar på andrahandare. Menar du 1-2 av 6? Alltså ska jag göra en utgång där alla 6 andrahandare finns med i utgången med regeln 1 till 2 vinnare? Finns det statistiskt underlag för detta? Eller menar du att jag ska välja ut två andrahandare jag tror på med regeln 1-2 vinnare? Sista borde reducera mera..? 
Tillbaka till Toppen
MangeK Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Poäng: 2470
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera MangeK Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 05 Sep 2014 kl 16:58

Allt handlar om hur mycket man avser att vinna, dvs hur mycket skrällar man vill ha med. Kör du en normal storlek på ett reducerat system och spelar efter ABC ranking kan du rent statistiskt kryssa i följande:

1-2 spikar (kan lämnas utan markering)
1 A i varje lopp.
2 B i varje lopp.
2 C i två-tre av loppen.

Kraven:
1-3 A
1-3 B
0-1 C

Sen kan man självklart ändra hur mycket man vill, lägga in utgångar, öka och sänka kraven men generellt vinner 1-3 favoriter, 1-3 andra till fjärderankade och en skräll under en V75a. Oavsett reducering eller vanligt system handlar det alltid om att hitta rätt spikar och strecka på i rätt lopp, vilket är nog så svårt.

Redigerad av MangeK - 05 Sep 2014 kl 17:00
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down