Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | Reducerade System & Statistik
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - OnlineSystem för reducering
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

OnlineSystem för reducering

Skicka svar Skicka svar
Av
Meddelande
jeja2000 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: Axevalla
Status: Frånkopplad
Poäng: 12
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera jeja2000 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: OnlineSystem för reducering
    Skickat: 21 Okt 2013 kl 17:07
Då var det nästan klart att jag ska börja med att utveckla ett system för reducering av travkuponger. Samt att genom systemet skapa en fil för inlämning till ATG. 

Tanken är att man ska kunna använda det oberoende om man sitter och surfar via Telefonen eller om man sitter på dator.. 

Anledningen till att jag börjar med detta projektet är främst för de flesta andra Program som finns inte funkar under Linux, då de är byggda med microsoft .Net framework.

Vi har snart avtal med ATG för webservice och allt, så den biten är klar.

En första version kommer förhoppningsvis lanseras till årsskiftet då det ligger en hel del arbete bakom detta. Troligtvis kommer vi att använda oss av Nodejs alternativt Php i bakgrunden på en VPS så beräkningskapaciteten finns ju där.

Tanken är även att systemet ska hålla koll på resultaten och tiderna för hästarna så att man kan kolla om tiderna är förbättrade mot föregående lopp och kunna se en kurva över tid för att följa hästens tider. Kanske även blir så att det blir sparat tillsammans med Väderdata för aktuell tävlingsdag. 

Så Folket ös på med ideer för funktioner som kan vara bra att ha. 
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Sundbyholm
Poäng: 7090
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Okt 2013 kl 17:38
Jag behöver inget lull-lull och är inte så data-kunnig.

Men kan du göra ett system där jag via mobilen kan skapa en fil med ABC rankade hästar och utgångskrav - Helt enkelt skapa reducerade system så betalar jag gladligen 500 kronor för din APP.

Och du kommer tjäna fina pengar.

Har man börjat reducera och inte vill släpa med sig massa jävla laptops till travbanan så vet man hur jävla värdelöst det känns att spela för 500 kr och veta om att man betalar så dyrt för kombinationer man inte vill ha in ändå.

Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
jeja2000 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera jeja2000 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Okt 2013 kl 18:14
Mitt mål är att man ska kunna välja lite själv hur man lägger upp det, ABC, utgångar Kanske utdelningsreducering. 

Att skapa en fil med mobilen bör inte vara några problem som jag ser i dagsläget iallafall. Självklart kommer jag släppa in några betatestare när jag kommit tillräckligt långt i utvecklingen.

Vad priset kommer landa på när allt är klart vet jag inte än, men jag funderar på en variant där man kan betala månadsvis, alternativt betala för ett helt år och allt ska vara optimerat att funka både på dator och telefon. 

Nja om jag kommer tjäna pengar vet jag inte, får ju räkna på timmar jag lägger ner också :) Jag sköter ju detta projektet på fritiden och lediga stunder.
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Sundbyholm
Poäng: 7090
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Okt 2013 kl 18:20
Okej, Önskar dig lycka till, och boka mig som första betalande kunde redan nu!

Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
Jösses Visa Drop Down
GÄST
GÄST
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Jösses Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 21 Nov 2013 kl 19:51
Det låter spännande. Har provat lite olika reduceringsprogram genom åren men har saknat ett par funktioner som kanske skulle gå att implementera.  En är att jag saknat en typ av villkor som styr de andra. Dvs OM villkoret går in så ska några specifika andra krav gälla, men OM inte så ska en uppsättning andra krav uppfyllas. En typ av "IF-sats" på kod-språk. En annan funktion jag inte hittat någon annanstans är en möjlighet att t ex bestämma att lopp i högre klasser (säg guld, silver, brons)tillsammans ska ha en lägre ranksumma än de tre lägsta klasserna. Alltså att på alla inlämnade enkelrader ska summan av de högsta klasserna ligga lägre än summan för loppen i de lägsta. Jag skulle gärna prova ett program med dessa funktioner.
Tillbaka till Toppen
jeja2000 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera jeja2000 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 21 Nov 2013 kl 21:29
Jag får helt enkelt undersöka möjligheterna till detta och se vad jag kan skapa. 

Det finns ju en funktion i Joker där man kan välja utgångar på olika sätt där man kan sätta krav att bara ett av loppen får gå in och så finns det ju alternativ där man kan sätta krav på att minst en utgång ska gå in. Så det borde gå att få till på något finurligt sätt. 

Fler ideer är bara positivt, så kan jag hjälpa till att skapa det ultimata programmet. 
Tillbaka till Toppen
v75trav Visa Drop Down
GÄST
GÄST
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera v75trav Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 26 Dec 2013 kl 18:52
Hej

Jag är nyfiken på hur det går för dig, ser fram emot ett nytt verktyg, en annan funktion som inte finns någon annanstans att tillgå är en liten programsnutt där man helt enkelt kan läsa in sina egna rader från t.ex. excel eller textfil för att sedan skapa en atg-fil, detta har jag frågat samtliga kända programs uppfinnare men ingen vill bygga det då de tror att deras egna program skulle innehålla funktioner för att reducera och endast skapa kuponger av rader som är reducerade i sitt eget program.

Lycka till ! / J
Tillbaka till Toppen
nilbus Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera nilbus Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 03 Sep 2014 kl 08:36
Det finns redan ett alternativ nu, upptäckte det häromdagen.

http://online.hpt.nu

Funkar reducera med ABCD, Poäng, Utgångar, Radvärde och Spårsumma.
Riktigt roligt laborera med radvärdesreduceringen :-D

49 spänn för en licens fram till nyåret 2015 kan man ju leva med....

/Nilbus
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down