Skriv ut sidan | Stäng fönstret

Hjälp med att läsa resultatlista

Utskrivet från: Alltomtrav.info
Kategori: TRAV
Forum namn: Allt Om Trav
Forum beskrivning: Här kan du posta vilka inlägg du vill som handlar om TRAV men som inte passar in i ovanstående kategorier!
Webbadress: http://www.forum.alltomtrav.info/forum_posts.asp?TID=15850
Utskriftsdatum: 19 Nov 2017 kl 13:13

Ämne: Hjälp med att läsa resultatlista
Inlägg av: trollet7
Rubrik: Hjälp med att läsa resultatlista
Datum för inlägg: 16 Aug 2017 kl 20:35
Hej!

Jag är ganska så ny till travsport men har börjat tycka det är väldigt intressant!
Däremot så blir jag inte klok i huvudet vad vissa delar av resultatlistorna på travsport.se betyder.

Skulle någon här kunna hjälpa mig förstå vad de markerade delarna betyder?
Och exakt hur man ska tolka dem?

Stort tack på förhand.

Fler exempel finns typ här.
Exempelvis på denna sida:

https://www.travsport.se/sresultat?kommando=tevlingsdagVisa&tevdagId=560392&loppId=0&valdManad&valdLoppnr&source=S

Svar:
Inlägg av: Willy Hoffa
Datum för inlägg: 17 Aug 2017 kl 21:18
Den första orangea är om hästen haft skor eller gått barfota. C är med sko och överstruket C är barfota. Första C:et är farmhovarna, Så 10 Inte Illa har gått utan skor fram och med skor på bak.

Den röda rutan är eventuella vinnarodds om just den hästen hade varit först i mål. Så om du hade spelat Vinnare på nr 10 Inte Illa, och den skulle ha vunnit hade du fått ett odds på 83,3 ggr pengarna. De visar alltid oddset på en spelad 10:a. På vinnaren här ovan visas det aktuella oddset.

Den gröna rutan visar platsoddset. Om man inte vill spela på en häst som vinnare, så kan man spela på Plats istället. Hästen ska alltså vara 1:a, 2:a eller 3:a i mål. Platsoddset varierar lite beroende på om vinnaren i loppet är mycket eller lite spelad. Oddsen när du spelar ser ut ungefär så här, 1,50 - 3,25. Är vinnaren favoritspelad får du det lägre oddset och vinner en skräll får du det högre.

Den blå rutan visar kilometertiden, 17,2 avser att hästen sprungit i en hastighet där 1 kilometer gått på 1 minut 17 sekunder och 2 tiondels sekunder.

Hoppas att du blir lite klokare av mins svar. Är det något du undrar över så är det bara att fråga.

-------------
Nu går vi för miljoner!!!! (igen...)

Skriv ut sidan | Stäng fönstret