Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | V75 mm | Var med i V75-Utmaningen HÄR!!!
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - Spelar du FÖR mycket?
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Spelar du FÖR mycket?

Skicka svar Skicka svar Sida  <1 234
Av
Meddelande
Axelvevaxel Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: Solvalla
Status: Frånkopplad
Poäng: 34
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Axelvevaxel Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Feb 2012 kl 17:06
Jo visst alla har sin ursäkt Admin.
Jag tycker att när Daniel Olsson säger att han inte släpper till ngn annan än till hans nya arbetsgivare. Jojo

Precis kompisstyrningar o polare emellan!
Detta är ett kvalicerat mygelspel, säkert värre än myglet i Göteborg med posedion.

Nej nu skiter jag i detta som jag har varit inne på länge.

Men jag kommer bevaka skinnvästen som har ngt skumt i rocken!
Tillbaka till Toppen
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Axelvevaxel Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Feb 2012 kl 17:07

Redigerad av Axelvevaxel - 25 Feb 2012 kl 17:14
Tillbaka till Toppen
LÄRLING
LÄRLING

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Axelvevaxel Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 25 Feb 2012 kl 17:12

Redigerad av Axelvevaxel - 25 Feb 2012 kl 17:15
Tillbaka till Toppen
kekke2000 Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Poäng: 1
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera kekke2000 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 20 Feb 2013 kl 22:40
Man måste ta sitt spelande på allvar. Inte skoja bort det som om det vore ingenting. En hundralapp hit och en hundralapp dit är inget att skoja om. Det bästa hade varit om alla skulle haft en personlig spelbudget som är lika hårt kontrollerad som ett banklån. Bara för att man är 18 år och personligt ansvarig för sina handlingar betyder inte det att man klarar av att hantera detta. Nu är det ju absolut inte rimligt att ha en sådan kontroll, men det är värt att tänka på när man sitter där med sina kuponger. Jag tror det finns många fler här som är drabbade av speldjävulen än vad dom själva erkänner. I min värld låter det helt sjukt att satsa runt 500 kr per vecka på tips och trav. Det är ju 24 000 kr om året!!!
Tillbaka till Toppen
DrScabs Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Jägersro
Poäng: 4156
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera DrScabs Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 21 Feb 2013 kl 00:15
Travsporten är något som har räddat många, men okså förstört många familjer. Just som du säger kekke så handlar det om mycket pengar i omlopp.

Det man ska tänka på är några grundregler som iallafall fungerat för mig i 20 år.

1. spela bara för pengar du har råd att avvara, strunta inte i en räkning för att kunna lägga ett spel.

2. om man förlorat under lång tid, ta en paus och reflektera över vad som skett.

Sedan på senare tid har denna tillkommit:
3. om det går bättre för dina harry-kuponger än för dina egna analyserade kuponger, håll dig till harry.

Sett över 20 år ligger jag ganska mycket plus på hästar, inte för att jag vunnit miljoner, utan för att jag siktar på en udelning på mellan 10.000 och 50.000 på mina egna rader och då blir kupongen stor om jag tror det behövs, eller liten om jag tror det räcker. Men aldrig större än jag har råd att avvara, se regel1.
Fackordförande, liberal debattör, medborgarrättsaktivist.
Föredrar lugna kvällar med en cigarr i truten, bourboun i glaset och stämningsfull musik, gärna dödsmetall.
Tillbaka till Toppen
ernis Visa Drop Down
BRONSMEDLEM
BRONSMEDLEM

Poäng: 205
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera ernis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Aug 2013 kl 21:57
Citat: DrScabs DrScabs skrev:

Travsporten är något som har räddat många, men okså förstört många familjer. Just som du säger kekke så handlar det om mycket pengar i omlopp.

Det man ska tänka på är några grundregler som iallafall fungerat för mig i 20 år.

1. spela bara för pengar du har råd att avvara, strunta inte i en räkning för att kunna lägga ett spel.

2. om man förlorat under lång tid, ta en paus och reflektera över vad som skett.

Sedan på senare tid har denna tillkommit:
3. om det går bättre för dina harry-kuponger än för dina egna analyserade kuponger, håll dig till harry.

Sett över 20 år ligger jag ganska mycket plus på hästar, inte för att jag vunnit miljoner, utan för att jag siktar på en udelning på mellan 10.000 och 50.000 på mina egna rader och då blir kupongen stor om jag tror det behövs, eller liten om jag tror det räcker. Men aldrig större än jag har råd att avvara, se regel1.

Bra tänkt, och skrivet!
Själv så lämnar jag bara in samma rad som jag lägger på V75-utmaningen, dvs max 100 rader i veckan eller kanske en eller två hästar till. 
Men grejen är ju att få 7 rätt på minsta möjliga system. Satte 7 rätt med tillkommande 6:or å 5:or som gav drygt 39 tusen på ett 96 raders system för 48 kronor + avgift, dvs nästan runt 800 gånger insatsen. (Var tyvärr innan V75-utmaningen började hade troligen slagit "all time high" på V75-utmaningen troligen, hände Februari 2007.)
Men att spela är att spela, insatsen ska inte tära på ekonomin, en vinst skall ge extra pengar å inte vara en förutsättning för att fortsätta leva.
De allra flesta gångerna har jag tippat rätt, men tyvärr springer hästarna fel ibland....

Själv så lämnar jag bara in via ombud, har inte inloggning till ATG, vilket gör det svårare att överspela.

Redigerad av ernis - 09 Aug 2013 kl 22:07
Som ludde sa, -Nu lämnar vi packet!!!!!
Tillbaka till Toppen
ernis Visa Drop Down
BRONSMEDLEM
BRONSMEDLEM

Poäng: 205
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera ernis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Aug 2013 kl 21:59
Citat: kekke2000 kekke2000 skrev:

Man måste ta sitt spelande på allvar. Inte skoja bort det som om det vore ingenting. En hundralapp hit och en hundralapp dit är inget att skoja om. Det bästa hade varit om alla skulle haft en personlig spelbudget som är lika hårt kontrollerad som ett banklån. Bara för att man är 18 år och personligt ansvarig för sina handlingar betyder inte det att man klarar av att hantera detta. Nu är det ju absolut inte rimligt att ha en sådan kontroll, men det är värt att tänka på när man sitter där med sina kuponger. Jag tror det finns många fler här som är drabbade av speldjävulen än vad dom själva erkänner. I min värld låter det helt sjukt att satsa runt 500 kr per vecka på tips och trav. Det är ju 24 000 kr om året!!!

Hur tänkte du där?
500 x 12 månader = 6000 kr.
Som ludde sa, -Nu lämnar vi packet!!!!!
Tillbaka till Toppen
andreasj84 Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Halmstad
Poäng: 6641
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera andreasj84 Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 09 Aug 2013 kl 23:53
Citat: ernis ernis skrev:

Citat: kekke2000 kekke2000 skrev:

Hur tänkte du där?
500 x 12 månader = 6000 kr.
Han skrev ju 500 per VECKA Ernis, inte per månad :)
Tillbaka till Toppen
Micke Nydrink Visa Drop Down
SILVERMEDLEM
SILVERMEDLEM

Hemmabana: Jägersro
Poäng: 846
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Micke Nydrink Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 02 Nov 2013 kl 00:19
Lirar bara cash, betalar allt cash (tycker man får mer respekt för pengars värde då, även om besvärligare) förutom fasta räkningar som jag har bankgiro till. Det är bara när man har cash som man ser hur stor sudd man riskerar på sitt spel eller annat. Har en del vänner som bara spelar på sitt kreditkort och det verkar vara monopol-pengar för dem. Krediter är bra för allt utom för att spela....på lånade pengar vinner man aldrig är första budet hos SPELGUDEN...även om mycket små undantag finns.

Cash is king

Redigerad av Micke Nydrink - 02 Nov 2013 kl 02:03
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar Sida  <1 234
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down