Alltomtrav.info Hemsida
Forum start Forum start | ÖVRIGT | Allt Utom Trav
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - Spelar du FÖR mycket?
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Spelar du FÖR mycket?

Skicka svar Skicka svar Sida  123 4>
Av
Meddelande
Webbis Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Halmstad
Status: Frånkopplad
Poäng: 2991
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (1) Tack(1)   Citera Webbis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Spelar du FÖR mycket?
    Skickat: 11 Feb 2010 kl 15:21
Detta är ett fenomen som jag har stött på titt som tätt under de år jag har hållt på med spel och trav. Det finns människor som inte kan kontrollera sitt spelande och behöver stöd och hjälp.
Och efter att ha följt en person i min närhet som var riktigt illa ute så har jag beslutat följande:

Finns det intresse så kan Alltomtrav installera en chat som är öppen vid speciella tider eller öppna en diskussionstråd här i forumet där man kanske kan prata med andra som upplever att de har problem, som har tagit sig ur ett spelberoende eller lyckats ta tillbaka kontrollen. Givetvis kan man vara anonym.

Alltomtrav vill medverka till ett SUNT spelande.

Meddela gärna i denna tråd om ni tror det skulle vara en bra idé...

Redigerad av Webbis - 11 Feb 2010 kl 15:21
Tillbaka till Toppen
Lilleharry Visa Drop Down
BRONSMEDLEM
BRONSMEDLEM

Hemmabana: Solvalla
Poäng: 312
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (1) Tack(1)   Citera Lilleharry Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 11 Feb 2010 kl 18:13
Låter klart vettigt - tror att det är fler än man tror som periodvis inte kan kontrollera sitt spelande - finns väl ingen anledning att tro att det skulle vara mindre illa hos travspelare än hos andra.

Risken är väl att chatten/tråden är "död" långa stunder - men bara vetskapen om att den finns kanske kan få någon enstaka att söka hjälp/stöd - och lyckas man bara hjälpa en enda medmänniska så är det väl värt det? Inga reklambanners för spelbolag bredvid bara...

Just my two cents worth

/Lilleharry (vars största spelproblem just nu är att jag tippar som en kratta)
Tillbaka till Toppen
Willy Hoffa Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Dannero
Poäng: 19822
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (1) Tack(1)   Citera Willy Hoffa Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 12 Feb 2010 kl 01:49

Tycker absolut att det ska finnas en tråd/chat för detta. Alla känner kanske inte begränsningen att inte spela för mer än man har råd att förlora.

Har själv inte större problem än att hästarna ibland(oftast) springer åt fel håll eller att fotbollspelarna egentligen borde ha klippt gräset istället för att lira, men ibland känner man ju suget att försöka spela igen en förlust. Har dock hittills klarat mig från detta.

Nu går vi för miljoner!!!! (igen...)
Tillbaka till Toppen
Willy Hoffa Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Dannero
Poäng: 19822
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (1) Tack(1)   Citera Willy Hoffa Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 12 Feb 2010 kl 02:03

Är det någon som vill ha någon att byta tankar med eller bara behöver prata av sig med, så är det bara att skicka ett privat meddelande till mig så hör jag av mig. Jobbar ju lite onormala arbetstider, men kan ändå försöka vara lite tillgänglig.

Vet inte om jag kan vara till någon nytta, har ju ingen examen direkt, men jag är ganska bra på att lyssna i alla fall.

Hoppas dock att ingen behöver mig, så att säga...Wink
Nu går vi för miljoner!!!! (igen...)
Tillbaka till Toppen
kalle Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: solvalla
Poäng: 1541
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera kalle Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 12 Feb 2010 kl 15:37
tja,
känner väl ibland att man satsar för mycke ,men det är oftast när man är i flyt
och pengarna kommer in eller när man får en känsla att man får till ett bra system.
jag spelar alltid kontant och när jag hamnar i oflyt så lägger jag oftast ner vardstravet och satsar på dd och v75,för man vill ju gärna ha en lite varje dag,ja förutom när det är galopp  och åby
då struntar jag i det och dom flesta söndagarna när det är för tråkiga hästar för mig är det lika mycke sport som spel.
det är ju ganska intresant,för man omsätter ganska mycke varje månad,skall kolla nästa i månad,spar bongarna  vinst och förlust,skall jag va ärlig så vet jag inte hur mycke jag spelar för.
återkommer
ha det ,kalle
DU KAN FÅ 500:- EXTRA ATT SPELA FÖR PÅ TRAVET! KLICKA HÄR!
Tillbaka till Toppen
Travplanket Visa Drop Down
LÄRLING
LÄRLING

Hemmabana: Kalmartravet
Poäng: 29
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Travplanket Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 12 Feb 2010 kl 23:04
Intressant ämne det här och det sjuka är ju att alla som spelar gör det av en anledning(att vinna storkovan) och det är ju i slutändan så att man gör det för att man behöver pengarna. Man kan ju hävda att man gör det för spänningen eller annan orsak men det det handlar om är ju spänningen att vinna storkovan och ibland undrar jag vad man skulle göra då om man vann storkovan, många som vinner storkovan spelar ju mer o mer och till slut är allt borta.
Själv skulle jag behöva vinna en miljon ungefär för att kunna lösa huslån och för att göra huset och trädgården som vi vill ha det och sen köpa lite bättre bil. Man vill kunna ut och resa och allt det där och därför spelar man och hoppas och hoppas men det slår ju aldrig in så om man slutade spela(1500 i månaden) så skulle man ju på typ ett år kunna åka en vecka till Kreta eller nåt.
Det man märker är ju att man kommer in i den här svängen och har påtur hästar som man ska passa och spela nästa gång och vinner dom inte då så spelar man den nästa gång osv.

jag har aldrig övertrasserat min spelbudget men ibland kan jag få känslan att det är meningslöst att tanka kontot och alldeles för sällan få något tillbaks. Man kanske skulle sätta in dom 1500 på ett sparkonto istället och ta en resa om ett år.
Nätpoker är ett annat fördärv för miljontals människor världen över och det är något jag nu beslutat mig för att aldrig mer testa för hur bra det än kan gå i vissa perioder så slutar det ändå med att man tiltar bort det efter helt sinnessjuka scenario som att man floppar en högsta stege och en annan kass spelare sätter en all in med 200 dollar och får via turn och river in kåkken tack vare AA som turn och river, jag menar sånt händer ju bara inte.
har spelat i 15 år på en nivå som alltid legat i paritet med vad jag känner mig klara av och det går upp o ner med resultaten och ibland har jag ett plusår med några tusen och ibland ett minusår med några tusen. Men eftersom att jag inte vunnit storkovan nån gång på dessa 15år utan bara varit nära kanske det är dags att skippa spel helt å hållet.
Men ett bra initiativ iallafall med en chat för dom stackare som hamnat i skiten.
Tillbaka till Toppen
danne Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Gävle
Poäng: 1263
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera danne Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 14 Feb 2010 kl 11:11

Hur mkt. får min hobby kosta???  2 - 500 kr i veckan spelar jag för en löjligt liten summa för en storspelare men själv tycker jag att det är precis lagom för att både kunna njuta av spänningen och vacker sport.... annars är jag skitless på alla dessa jvl. missbrukare....aldrig deras fel att barnens sparkonto försvann en kväll på valla.... utan det är Solvalla i sig det är fel på.... det är inte ett dugg synd om dessa idioter. Angry

Du får 100:- GRATIS + chansen att vinna miljoner! KLICKA HÄR!
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: Sundbyholm
Poäng: 7090
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 15 Feb 2010 kl 18:19
Mat - Hyra - allt det där..

Men när jag vinner - Big Spender, då har jag problem :)

Kan vinna 10 lakan på banan  omsätta det och komma hem torsk den ursprungliga 500:ingen jag skulle torskat när jag inte vann något.

Mitt problem är alltså när jag vinner, då är det monopol-lek-pengar som man kan göra vad man vill med.

Jag spelar emot dig.
Tillbaka till Toppen
Webbis Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Halmstad
Poäng: 2991
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Webbis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 17 Feb 2010 kl 18:29
När jag är på banan med kontanter har jag aldrig några som helst problem. Det är när det börjar handla om elektroniska pengar som det börjar bli farligt känner jag. Nån som känner likadant?
Tillbaka till Toppen
kalle Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Hemmabana: solvalla
Poäng: 1541
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera kalle Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 18 Feb 2010 kl 21:28
tja,jag har slutat att spela via nätet,det har inte med trav att göra,poker spelade nästan ett dyngn och kostade mig 100 tusen,spelade för högt och ett gäng bira,jag spelar poker på nätet men inte med kontokortet,vinner mindre och förorar mindre,travet är inte samma sak,jag måste få känsla för att satsa,men jag spelar nästan varje dag,en lördag utan en v75 är ju som en halv dag..
kalle
DU KAN FÅ 500:- EXTRA ATT SPELA FÖR PÅ TRAVET! KLICKA HÄR!
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar Sida  123 4>
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down