AlltOmTrav.info Hemsida
Forum start Forum start | TRAV | Reducerade System & Statistik
  Aktiva ämnen Aktiva ämnen RSS Feed - Test utav HTP
  Vanliga frågor Vanliga frågor  Sök i forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Test utav HTP

Skicka svar Skicka svar Sida  123 5>
Av
Meddelande
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Status: Frånkopplad
Poäng: 3229
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Ämne: Test utav HTP
    Skickat: 27 Jan 2012 kl 06:47
Tjenare - Arkivet är igång, då kom nästa smäll - Jokersystemet började tjafsa med nycklar (Måste handla nytt) men så mindes jag att jag skulle testa HTP.

Finns en månads gratis verre så nu kör vi.
Och för mig spelar det ingen roll vem som gjort programmet - Kommer säkert spy en del över grejerna i början, Det kan låta illa och rena sågningar är att vänta.

Men kanske ska betala dom där 199:- kronorna om en Månad.

Time will tell.

Första smällen är ju alla färger man får i ansiktet när man klickat på V75 - Man ser rött, gult, grönt och här kommer min första UUUURK - Efter tre sekunder så märker jag att det som är grönt är hästarna med högst streckprocent och lägst vinnarodds - Sånt som jag inte vill ha alls och för mig är grön en slags rekomendation att "Det här kan du nog lira gosse".

Till försvar - Man kan ändra färgerna, och man kan säkert sätta egna krav på hur färgerna ska funka - Det här ska jag gå till botten med - Jag vill ha bort för många gröna blir liksom helt fel i mitt färg spectra.

Det andra superminuset jag hittar är när jag tryckt dit ett system så får jag inte pris någonstans - Rader visst och dela med två, okej, Jag vill se en stor fet GREK som säger - Det här kostar dig 456 kr.

Superplus plus är att man kan välja ägare, tränare, inkörda pengar senaste loppen, bla bla - Jävligt bra info - Redan här gillar jag det mera än Joker.

Nu ska jag iväg och jobba, men ska bygga ett system ikväll/morgon och leverera vafan som händer.

Minus1: Färgerna?
Minus2: Pris på system?

Plus: Priset 199 kr / 500 joker
Plus: Info enligt ovan - Ägare, tränare, hästar till start..
Plus: Länk till AOT direkt i programmet (Reducerade System).

Redigerad av Finn-jvl - 27 Jan 2012 kl 06:50
Andy ägde mig med Orichetti 14/4 och jag åkte på V75´- Men det tar jag igen på V5
Tillbaka till Toppen
Gynna våra sponsorer för bättre priser i tävlingarna:

Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Poäng: 67
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 08:46
Citat: Finn-jvl Finn-jvl skrev:

Tjenare - Arkivet är igång, då kom nästa smäll - Jokersystemet började tjafsa med nycklar (Måste handla nytt) men så mindes jag att jag skulle testa HTP.

Finns en månads gratis verre så nu kör vi.
Och för mig spelar det ingen roll vem som gjort programmet - Kommer säkert spy en del över grejerna i början, Det kan låta illa och rena sågningar är att vänta.

Men kanske ska betala dom där 199:- kronorna om en Månad.

Time will tell.

Första smällen är ju alla färger man får i ansiktet när man klickat på V75 - Man ser rött, gult, grönt och här kommer min första UUUURK - Efter tre sekunder så märker jag att det som är grönt är hästarna med högst streckprocent och lägst vinnarodds - Sånt som jag inte vill ha alls och för mig är grön en slags rekomendation att "Det här kan du nog lira gosse".

Till försvar - Man kan ändra färgerna, och man kan säkert sätta egna krav på hur färgerna ska funka - Det här ska jag gå till botten med - Jag vill ha bort för många gröna blir liksom helt fel i mitt färg spectra.

Det andra superminuset jag hittar är när jag tryckt dit ett system så får jag inte pris någonstans - Rader visst och dela med två, okej, Jag vill se en stor fet GREK som säger - Det här kostar dig 456 kr.

Superplus plus är att man kan välja ägare, tränare, inkörda pengar senaste loppen, bla bla - Jävligt bra info - Redan här gillar jag det mera än Joker.

Nu ska jag iväg och jobba, men ska bygga ett system ikväll/morgon och leverera vafan som händer.

Minus1: Färgerna?
Minus2: Pris på system?

Plus: Priset 199 kr / 500 joker
Plus: Info enligt ovan - Ägare, tränare, hästar till start..
Plus: Länk till AOT direkt i programmet (Reducerade System).
Trevligt att du valt att prova HPT, även om det krävdes problem med Jokersystemet för att du skulle göra det... ;-)

Glädjande nog kan jag hjälpa dig med dina negativa synpunkter utan att göra några ändringar i programmet:

1. I menyn under Inställningar - Fler inställningar - Färger kan du gå in och ta bort färgerna helt, alternativt byta variabel och intervall.
2. I senaste versionen (3.53) står det med ganska stor och fet stil vad systemet kostar. Antingen kör du med en gammal version, eller så har du lyckats missa det ändå.

Jokersystemet kostade dessutom vid senaste kontrollen 595:- och inget annat.
Tillbaka till Toppen
Webbis Visa Drop Down
ADMIN
ADMIN

Hemmabana: Halmstad
Poäng: 1886
Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Webbis Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 12:37
Härligt jobbat grabbar! Ser fram emot Finn-Jvls vidare recension när miljonerna trillar in :)
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 14:48
Okej vi börjar om.

Färgerna tänker jag inte diskutera, jag skrev redan att det går att ändra :)

Gillar att du är lite spydig, dock har jag igår gått in på sidan, Det stämmer mycket riktigt som du skriver att jag har version 3.22 - Om jag laddade hem den igår - Har aldrig varit på hemsidan förut - Hur har jag lyckats med det?

Som sagt - Varför finns det en 3.22 verre på hemmisen? :)

500 kronor kostade Jokern för 1 år sedan - Jag betalar årsvis - Kan stämma att dom höjt priset - Dock är det inte priset som avskräcker mig, även om det är pluspoäng när det är billigare.

En utav dom viktigaste funktionerna i Jokern är deras kommentarer om 5 senaste loppen - Det sparar tid när man gräver i arkiven och det är väl en del man betalar för - Dock tror jag man kan ladda hem travguro gratis och ha det på sidan och det blir samma sak.

Redigerad av Finn-jvl - 27 Jan 2012 kl 14:53
Andy ägde mig med Orichetti 14/4 och jag åkte på V75´- Men det tar jag igen på V5
Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 14:57

Okej vi börjar om.

Färgerna tänker jag inte diskutera, jag skrev redan att det går att ändra :)

Gillar att du är lite spydig, dock har jag igår gått in på sidan, Det stämmer mycket riktigt som du skriver att jag har version 3.22 - Om jag laddade hem den igår - Har aldrig varit på hemsidan förut - Hur har jag lyckats med det?

Som sagt - Varför finns det en 3.22 verre på hemmisen? :)

500 kronor kostade Jokern för 1 år sedan - Jag betalar årsvis - Kan stämma att dom höjt priset - Dock är det inte priset som avskräcker mig, även om det är pluspoäng när det är billigare.

En utav dom viktigaste funktionerna i Jokern är deras kommentarer om 5 senaste loppen - Det sparar tid när man gräver i arkiven och det är väl en del man betalar för - Dock tror jag man kan ladda hem travguro gratis och ha det på sidan och det blir samma sak.
Hmm, spydig vet jag inte, lite smått sarkastisk kanske... ;-)

Dubbelkollade på hemsidan efter ditt inlägg och det visade sig att just länken för Senaste versionen pekade fel, är tyvärr inte riktigt vän med Google sites... Nu är det fixat, men den senaste versionen (3.53) går även att ladda ner vid nyhetsinlägget eller om man klickar in under Ladda ner.
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 15:02
:) Då hjälpte jag till med någonting ändå!

Jag har nu laddat hem 3.53 och ser direkt att det står "kostnad" precis där jag vill ha det!

Nu ska jag labba lite, Får jag bara ordning på färgerna så kan jag säga att jag är lite impad.
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 15:58
Riktigt jävla irriterad var jag ett tag - Har väl klickat 50 minuter och försökt stänga av färgerna men ingenting händer.

När man gör ändringar i det här programmet så verkar det inte finnas ett sätt att uppdatera ändringen (Inte bland färgerna iaf) - Jag var väldigt nära att lägga ner när jag plötsligt märkte att utgångarna var fel - När jag tryckte på "VÄLJ" för att skifta mellan mina två utgångsgrupper (Minst 1 och Max 1) så försvann färgerna - Varje gång jag trycker på Välj så ser jag att programmet "räknar" om och jag tror det gjorde att det tog in mina ändringar!

Eftersom du är medlem här och du länkat hit gav jag det chansen och nu är jag där jag vill vara färgmässigt förutom en sak och det är att hästarna jag väljer blir röda - ATG har väl inte patent? GRÖNT SKA DET VARA!!!! Grr :)

Finns ingen färgpalett att välja från heller om man skulle vilja ändra färgerna på "Bra, Medel och Dålig" Men det kanske är för man inte pyntat upp 199 deg ännu?!

Tillbaka till Toppen
HPT Visa Drop Down
STAKETKUSK
STAKETKUSK

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera HPT Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 16:15

Riktigt jävla irriterad var jag ett tag - Har väl klickat 50 minuter och försökt stänga av färgerna men ingenting händer.

När man gör ändringar i det här programmet så verkar det inte finnas ett sätt att uppdatera ändringen (Inte bland färgerna iaf) - Jag var väldigt nära att lägga ner när jag plötsligt märkte att utgångarna var fel - När jag tryckte på "VÄLJ" för att skifta mellan mina två utgångsgrupper (Minst 1 och Max 1) så försvann färgerna - Varje gång jag trycker på Välj så ser jag att programmet "räknar" om och jag tror det gjorde att det tog in mina ändringar!

Eftersom du är medlem här och du länkat hit gav jag det chansen och nu är jag där jag vill vara färgmässigt förutom en sak och det är att hästarna jag väljer blir röda - ATG har väl inte patent? GRÖNT SKA DET VARA!!!! Grr :)

Finns ingen färgpalett att välja från heller om man skulle vilja ändra färgerna på "Bra, Medel och Dålig" Men det kanske är för man inte pyntat upp 199 deg ännu?!

Ajdå, här var det ord och inga visor... ;-)

Bocka ur så att ingen av variablerna för färgsättning är vald. Då kommer färgerna vara borta i nästa startlista du laddar. Tyvärr sparas inte detta korrekt så det blir rätt nästa gång, men det kommer jag givetvis att fixa till nästa version.

Förstår inte vad du menar gällande problemen med Utgångar. Vilka färger är det som försvinner?

Valde Orange färgsättning för att markera att något är valt, oavsett häst eller annat. Tycker det är tydligt och många är nog vana med det nu.

Saknad färgpalett är ett känt fel som också kommer vara fixat till nästa version. Tydligen används det däremot inte så ofta eftersom jag inte fått ett enda mail med klagomål om detta...
Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 16:24
Jag bara berättar mina första minuter med programmet - Ska man vara rättvis så ska man tanka hem manualen och läsa igenom den ordentligt - Jag klagar inte på programmet i sig - För det går säkert att fixa allt strul jag upplever dom första två timmarna med det!

När jag gör en ändring - tex vill ta bort alla färger där favoriter med lägst vinnarodds är gröna och etc, så händer ingenting förrän jag (Hittade en egen lösning) använder fliken "Utgångar" - Där har jag valt Nimbus mot Jackal som Utgång och kryssade även i "vinnare 1-2" sedan gjorde jag en ny utgång som hade Global Manhattan och Orca - och valde 1 vinnare (Hoppas det betyder max 1 får vinna?) men iaf - När jag ville skifta mellan mina två utgångar så händer ingenting med det röda U:et förrän jag använder knappen "VÄLJ" och då märker man att programmet räknar "om" eventuella ändringar.. Den laddar alltså något - Och tack vare att den laddar något så försvinner färgerna.

Hur ska man förklara det - Säg att du gör en ändring i ett program och så vill du spara det och sedan ladda in det sparade.

Den knappen finns inte bland färgerna och det var det som gjorde mig tokig :)

Tillbaka till Toppen
Finn-jvl Visa Drop Down
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM

Inlägg alternativ Inlägg alternativ   Tack (0) Tack(0)   Citera Finn-jvl Citera  Skicka svarSvar Länk till detta Inlägg Skickat: 27 Jan 2012 kl 16:28
Istället för att klaga provar jag att ladda hem manualen - Tyvärr fungerar inte länken från programmet? :)
Tillbaka till Toppen
 Skicka svar Skicka svar Sida  123 5>
  Dela ämne   

Forum hopp Forumrättigheter Visa Drop Down